Dla mediów

Co nowego w Wiedza i Praktyka sp. z o.o.? Specjalnie z myślą o przedstawicielach mediów zebraliśmy tu najważniejsze informacje o naszej firmie.

Oprócz informacji o najważniejszych wydarzeniach znajdą tu Państwo także materiały graficzne do pobrania, informację o ofercie i narzędziach marketingu WiP.

Kontakt dla mediów:
Robert Wierzbicki
tel.:22 429 40 00
dlamediow@wip.pl

Dla mediów

Najważniejsze wydarzenia:

Firma Dobrze Widziana
WiP z nagrodą „Firma Dobrze Widziana”

24.11.2023

24.11.2023 odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród w konkursie „Firma Dobrze Widziana". Konkurs już po raz czternasty zorganizował Business Center Club, a Wiedza i Praktyka po raz kolejny otrzymała nagrodę.

więcej »



W imieniu firmy nagrodę odebrała Agnieszka Nadzikiewicz - Kierownik Centrum Komunikacji z Klientem, wspierana przez Joanna Kędzierska – Dyrektora ds. personalnych i administracji.

Celem konkursu jest wyróżnienie firm, które w swojej działalności przestrzegają wartości #ESG, czyli społecznej odpowiedzialności w stosunku do pracowników, klientów, kontrahentów i środowiska.

To szereg działań związanych z transparentną komunikacją (np. z pracownikami i klientami), rzetelnym traktowaniem (np. realizowaniem płatności w terminie), wdrażaniem innowacyjnych i proekologicznych rozwiązań (np. digitalizacja portfolio, e-wydania i e-faktura), wspieraniem działań społecznych (liczne przykłady akcji charytatywnych, w które włączają się nasi pracownicy i sama firma).



Jubileusz - 25 lat
Jubileusz - 25 lat działalności Wiedzy i Praktyki

21.09.2022

21.09.2022 roku w klubie „SEN” odbyła się impreza z okazji Jubileuszu firmy. Wydarzenie było okazją do podsumowania 25-lecia działalności i lepszego zintegrowania się. Nie zabrakło uroczystych przemówień, wręczenia nagród jubileuszowych oraz tortu.

więcej »



„Dzięki zaangażowaniu, szybkiemu reagowaniu na wyzwania i konieczne zmiany oraz chęci uczenia się nowych rzeczy i testowaniu nowych rozwiązań nawet na chwilę nie zatrzymaliśmy się czy nawet nie ograniczyliśmy naszej działalności. Wręcz przeciwnie bardzo szybko i elastycznie wdrożyliśmy:

- nowe metody pracy i komunikacji między pracownikami w modelu zdalnym i hybrydowym;
- elektroniczne wersje wszystkich drukowanych publikacji, dostępne dla Klienta niezależnie od miejsca, w którym w danym momencie pracuje;
- nowe sposoby przekazywania wiedzy Klientom m.in. poprzez webinary, szkolenia i konferencje - online lub hybrydowe
- zautomatyzowane i zrobotyzowane procesy w Dziale Relacji z Klientami, Księgowości czy w IT, które eliminują żmudne i powtarzalne czynności, wykonywane dotąd przez pracowników

Staliśmy się firmą jeszcze bardziej nowoczesną i także firmą technologiczną.

Dzięki stabilnym podstawom naszej działalności, opartej na ugruntowanej wśród Klientów marce WiP jako merytorycznego partnera, dostarczającego najbardziej aktualne i najwyższej jakości informacje, narzędzia, praktyczne porady oraz gotowe rozwiązania, utrzymujemy długofalowe relacje z Klientem.

Nasze produkty zmieniają się, coraz większa cześć przychodu pochodzi z produktów elektronicznych, ale nie zapominamy o tysiącach wiernych, zadowolonych Klientów produktów papierowych. Obecnie produkty papierowe mają także wersję elektroniczną i dostęp do archiwum online.

Elektroniczne produkty to znak naszych czasów, dlatego tak ważne jest ich rozwijanie, podążanie za potrzebami i zmieniającymi się nawykami Klientów. Rozwój produktów elektronicznych nie może się udać bez rozwoju technologii, dlatego stajemy się coraz bardziej i bardziej firmą technologiczną.”

Michał Włodarczyk
Prezes Zarządu

Relacja z Gali 25-lecia Wiedzy i Praktyki

21.09.2022 roku w klubie „SEN” odbyła się impreza z okazji Jubileuszu firmy. Wydarzenie było okazją do podsumowania 25-lecia działalności i spotkania wszystkich osób zaangażowanych w jej powstanie i funkcjonowanie. Imprezę uświetnili wspaniali i liczni goście, wśród których byli: założyciele, udziałowcy, Rada Nadzorcza, pracownicy i współpracownicy, eksperci, kooperanci, podwykonawcy i przyjaciele firmy.

W trakcie imprezy tradycyjnie uhonorowani i nagrodzeni zostali pracownicy Wiedzy i Praktyki, którzy przepracowali w zespole 5, 10, 15, 20 i nawet 25 lat. Firmę tworzą ludzie i to oni są najcenniejszym zasobem, od których zależy całe funkcjonowanie, rozwój i sukcesy.

Świętowanie oczywiście nie mogło obyć się bez tortu. Wypiek z logo WiP wyglądał imponująco.
Obejrzyj zdjęcia











Remont biura
Remont biura

10.01.2022

W okresie styczeń – lipiec 2022 w biurze na Łotewskiej 9a został przeprowadzony generalny remont. W ramach prac remontowych została przeprowadzona kompleksowa renowacja wszystkich czterech pięter, klatki schodowej a także garażu, dostosowując warunki i organizację do nowoczesnych standardów.

więcej »



Remont został podzielony na 6 etapów tak aby nie zakłócać nadmiernie funkcjonowania całej firmy. Pierwszy, drugi, trzeci i czwarty etap remontu obejmował poszczególne piętra zaczynając od trzeciego. Piąty etap to klatka schodowa, a szósty garaż.

Hol główny oraz recepcja witają pracowników, współpracowników i naszych klientów nowoczesnością i elegancją. Pokoje pracowników są bardziej przytulne i komfortowe. Wszystkie przestrzenie przeszły ogromną metamorfozę i stały się nowoczesne. A to wszystko po to, aby pracownicy mieli większy komfort i satysfakcję z przebywania w biurze.

Projekt remontu wymagał dużej ilości planowania i odpowiedniego przygotowania. Jednak dzięki dobrej organizacji, remont „na żywym organizmie" nie wpłynął w żaden sposób na pracę i prowadzenie biznesu.
Obejrzyj zdjęcia Remont

Nowe sposoby przekazywania wiedzy Klientom
Nowe sposoby przekazywania wiedzy Klientom

12.03.2021

Aby dopasować się do nowej rzeczywistości oraz potrzeb klienta wprowadziliśmy webinaria, szkolenia i konferencje w wersji zdalnej lub hybrydowej. Dajemy uczestnikom możliwość wyboru uczestniczenia w wydarzeniu w formie, która im najbardziej odpowiada. Przy wydarzeniach w wersji zdalnej klient ma do wyboru opcję live lub VOD.

więcej »



Jeśli przegapiłeś termin webinaru live, nic straconego, możesz obejrzeć szkolenie VOD. Łatwy dostęp do materiałów edukacyjnych, w dowolnym miejscu, o dowolnym czasie, na dowolnym urządzeniu dzięki platformie Educado.

Educado to nieograniczony dostęp do wszystkich szkoleń z wielu kategorii: księgowości, kadr, płac, HR, rachunkowości, ochrony środowiska, transportu, RODO, zamówień publicznych, oświaty i innych. W trakcie szkoleń omawiane są aktualne zmiany w prawie oraz praktyczne przykłady ich zastosowań.

Z Educado może korzystać każdy, kto potrzebuje być na bieżąco ze zmianami w prawie lub poszukuje wiedzy w temacie interesującym go zawodowo. Jest to idealne rozwiązanie szczególnie dla tych, którzy łączą różne funkcje lub potrzebują wiedzy o różnych branżach.

Educado jest stale wzbogacane o nowe wideoszkolenia, wideoporady z różnych kategorii tematycznych.

Otwarcie studia nagrań
Otwarcie studia nagrań

2020.10.07

W związku z intensywnym rozwojem oferty wideoszkoleń, webinarów i konferencji, koniecznością stało się otwarcie nowoczesnego studia nagrań. W niespełna dwa miesiące zostało uruchomione w pełni wyposażone studio, które pozwala realizować zaplanowane cele.

więcej »



Studio dysponuje systemem do postprodukcji, wysokiej klasy sprzętem 4K do wielokamerowej realizacji wizji, urządzeniami do transmisji obrazu, nowoczesnym oświetleniem, mikrofonami bezprzewodowymi oraz Green Screen’em.

Studio przeznaczone jest do realizacji: webinariów (wydarzenia moderowane, na żywo, z chatem i sesją pytań), konferencji online, materiałów szkoleniowych, autorskich treści do serwisów internetowych oraz innych wchodzących w zakres pracy studia.

Można w nim realizować wydarzenia na żywo lub nagrania, w wersji stacjonarnej (w studio), zdalnej oraz hybrydowej, gdzie prelegenci są zarówno w studio jak i zdalnie.

Wiedza i Praktyka przyłączyła się do ogólnopolskiej akcji Roboty dla szpitali
Wiedza i Praktyka przyłączyła się do ogólnopolskiej akcji Roboty dla szpitali

2020.12.01

Dzisiejszy czas nie jest łatwy zarówno dla nas, jak i dla wielu naszych Klientów. Wszyscy zastanawiamy się czy i jak możemy pomóc. Szczególne wsparcie potrzebne jest teraz służbie zdrowia, która jest na pierwszej linii walki z pandemią.

więcej »
Zmiana cennika w związku ze zmianą VAT
Zmiana cennika w związku ze zmianą VAT

2019.11.01

Z dniem 01.11.2019 r. zmianie ulega cennik usług. Zmiana cennika została wymuszona ustawową zmianą stawek VAT. Stawka VAT na elektroniczne wersje książek i e-booków zmienia się z 23% na 5%; VAT na czasopisma papierowe z 5% na 8%; natomiast VAT na e-wydania czasopism z 23% na 8%.

Robotyzacja procesu obsługi korespondencji i należności
Robotyzacja procesu obsługi korespondencji i należności

2018.11.21

Podczas III Konferencji „Process & Operation Excellence Summit” w Warszawie firma Rhenus Data Office Polska zaprezentowała uczestnikom na przykładzie projektu realizowanego w Wiedzy i Praktyce, jak można wykorzystać robotyzację w procesach obsługi korespondencji mailowej czy obsługi należności.


więcej »

Robotyzacja procesu obsługi korespondencji i należności

Robotyzacja przekłada się na skrócenie czasu obsługi i szybkie reagowanie na potrzeby naszych klientów oraz realne oszczędności finansowe, a pracownicy mogą poświęcić swój czas na nowe wyzwania i zadania.

Laur eksperta 2018/2019
Laur eksperta dla naszych portali

2018.03.26

26 marca po raz trzeci ogłoszono laureatów ogólnopolskiego konkursu „Laur eksperta”. Jest to ogólnopolski konkurs i program doradztwa konsumenckiego, którego celem jest wyróżnianie najlepszych produktów, marek i usług dostępnych na polskim rynku. Po raz kolejny to wyróżnienie otrzymały nasze portale eksperckie.


więcej »

Gala odbyła się w Rezydencji Belweder Klonowa Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w Warszawie. W imieniu Wiedzy i Praktyki nagrodę odebrali - Barbara Plucińska i Leszek Skupski.

Relacje z gali można przeczytać na stronie http://www.laur-eksperta.pl/strona-42

Wiedza i Praktyka zmieniła nazwę
Wiedza i Praktyka zmieniła nazwę

2017.11.23

Z dniem 23 listopada 2017 roku uległa zmianie nazwa naszej Spółki - z dotychczasowej:
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka sp. z o.o. na: Wiedza i Praktyka sp. z o.o.

Zmiana dotyczy tylko nazwy Spółki. Wszystkie pozostałe dane, w tym również NIP, KRS, numery kont bankowych, numery telefonów, adresy poczty elektronicznej i adres siedziby nie ulegają zmianie.

Wiedza i Praktyka świętuje 20 rocznicę powstania firmy
Wiedza i Praktyka świętuje 20 rocznicę powstania firmy

2017.09.22

Świętowanie 20-lecia Wiedzy i Praktyki odbyło się 22 września 2017 r. w warszawskim hotelu Airport Okęcie. Były uroczyste przemówienia, wręczenie nagród dla pracowników świętujących 5, 10, 15 i 20 lat pracy, koncert symfoniczny.


więcej »
Medal Europejski dla naszych portali!
Medal Europejski dla naszych portali!

2017.06.07

W salach Teatru Wielkiego, odbył się wyjątkowy finał konkursu Medal Europejski. Podczas gali nagrodzono 132 firmy z całej Polski w tym nasze wydawnictwo. Odznaczenia Honorowe otrzymali Rolf Nikel, Marek Prawda oraz Miasto Częstochowa.


więcej »

Organizatorami projektu Medal Europejski są Business Centre Club oraz Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny z siedzibą w Brukseli. Nominowane do nagrody usługi i wyroby muszą spełniać wymagane prawem normy oraz posiadać odpowiednie licencje i patenty. Istotna przy ocenie jest także dynamika firmy oraz zdobyte nagrody i posiadane certyfikaty, a także ich unikalność i innowacyjność nagradzanych projektów.

W tej edycji konkursu BCC i Komitet Europejski docenili nasze portale specjalistyczne, jako kompleksowe narzędzie wspierające przedsiębiorców w rozwoju i oferujące im praktyczne narzędzia przydatne w codziennej pracy. Warto podkreślić, że jest to ponowne uznanie dla naszych portali, w 2009 roku Medal Europejski został przyznany pionierowi naszych rozwiązań on-line - portalowi FK. Tym razem doceniono nasze portale, jako kompleksowe rozwiązanie biznesowe i ważny element naszej oferty.

Jak podkreślił Marek Goliszewski „Medal Europejski i dzisiejsza uroczystość jest nie tylko potwierdzeniem zaradności laureatów, ich pracy, odwagi, determinacji i jakości produktów, ale to także namacalny dowód, że wszyscy tworzymy Unię, że jest potrzebna."

warsztaty capoeira Grupy FICAG Polska
Wsparliśmy organizację warsztatów capoeira Grupy FICAG Polska

2017.05.25-28

W dniach 25-28 maja w Warszawie przy wsparciu naszego Wydawnictwa odbyły się warsztaty capoeira Grupy FICAG Polska.


więcej »

W warsztatach wzięło udział 130 uczestników z Polski oraz z zagranicy w tym instruktorzy z Brazylii, Hiszpanii, Litwy, Białorusi i Polski.

Po raz czwarty w warsztatach uczestniczyła również grupa Happy capoeira dedykowana dzieciom z zespołem Downa, która z roku na rok prężnie się rozwija.

Głównym gościem wydarzenia był Jamil Raimundo znany jako Mestre Museu, który swoja przygodę z capoeira zaczął już w 1978 roku i który dzięki swojemu doświadczeniu i charyzmie nadał wyjątkowego charakteru każdemu spotkaniu. Treningi capoeira nie były jedyną atrakcją wydarzenia, można było również obejrzeć pokaz maculele (brazylijski taniec wywodzący się z tradycji i kultury afrykańskich niewolników), uczestniczyć w ceremonii nadawania stopni lub wziąć udział w warsztatach samby.

Więcej o grupie FICAG Polska można dowiedzieć się na http://www.capoeira.com.pl/ Działaniach Happy capoeira można obserwować na https://www.facebook.com/Happy-Capoeira-FICAG-1057252757727745/

Pejzaż marynistyczny „Wzburzone morze z okrętami” przekazany do Muzeum Narodowego w Warszawie
Pejzaż marynistyczny „Wzburzone morze z okrętami” przekazany do Muzeum Narodowego w Warszawie

2017.04.21

Dzięki wsparciu Panów Romana Kruszewskiego i Witolda Koniecznego udało się sprowadzić do Polski zaginiony podczas II wojny światowej wybitny siedemnastowieczy pejzaż marynistyczny Simona de Vliegera pt. „Wzburzone morze z okrętami”


więcej »

Uroczyste przekazanie obrazu do kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie odbyło się w dniu 21.04.2019 r.

Więcej informacji tutaj.

Solidna firma 2016
Solidna firma 2016 - pierwsza nagroda w 2017

2017-02-24

Solidna Firma - ten tytuł otwiera nam rok nagród 2017. Otrzymaliśmy ją po raz pierwszy w historii Wydawnictwa i jest to nasz certyfikat wiarygodności.


więcej »

Program Gospodarczo-Konsumencki Solidna Firma, to system oceny i weryfikacji przedsiębiorstw przez ekspertów, konsumentów i partnerów gospodarczych. Rozpoczyna się od dobrowolnego poddania się przez przedsiębiorców zewnętrznej ocenie eksperckiej i analizie finansowej, a kończy uzyskaniem prestiżowego tytułu 'Solidnej Firmy'.

Tytułem nagradzane są tyle te firmy, które mogą udowodnić rzetelność i wiarygodność w swoich relacjach. Nasza firma otrzymała ten certyfikat pierwszy raz w blisko 20 letniej historii wydawnictwa. Wręczenie certyfikatu odbyło się podczas uroczystej Gali w hotelu InterConinental. Nagrodę w naszym imieniu odebrał Prezes Michał Włodarczyk.

Firma Dobrze Widziana 2016
Otrzymaliśmy nagrodę Firma Dobrze Widziana

2016-11-23

Zakończyła sie 7. edycja konkursu Firma Dobrze Widziana i choć wcześniej udało nam się zdobyć wiele nagród od BCC, to ten tytuł przypadł Wydawnictwu po raz pierwszy. To wynik m.in. wieloletnich działań o charakterze społecznym jak i zmian, które zaszły w naszej organizacji.


więcej »

Konkurs Firma Dobrze Widziana, ma charakter ogólnopolski. W każdym województwie wyłania się firmy, które wyróżniają się polityką relacji z otoczeniem i aktywnością w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Nasza firma była jednym z 42 laureatów, co pokazuje, w każdym województwie zostało nagrodzonych tylko kilka firm. Konkurs odbył się pod honorowym patronatem Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Naszą nagrodę, na uroczystej gali w Pałacu Lubomirskich, odebrał z rąk prezesa BCC i przewodniczącego kapituły konkursu Prezes Michał Włodarczyk.

Laur Eksperta - nagrody dla naszych portali!
Laur Eksperta - nagrody dla naszych portali!

2016-11-16

Nasze portale zdobyły znak jakości „Laur Eksperta 2016/2017" w kategorii Nowe Media oraz wyróżnienie nadzwyczajne - „Laur Eksperta - Medal Nowoczesności".


więcej »

Obie te nagrody, to efekt przyznania naszym portalom najwyższych not przez ekspertów Instytutu Zarządzania i Rozwoju Jakości - organizatora konkursu. Zgłaszane projekty oceniali naukowcy z czołowych uczelni z całej Polski zajmujący się m.in. zarządzaniem, jakością, towaroznawstwem i marketingiem produktowym. Przeprowadzili oni analizę wszystkich zgłoszonych projektów pod kątem:
- potencjału rynkowego,
- wartości innowacyjnej,
- procedur wpływających, na jakość oferty dla Klientów.

Nasze portale wyróżniły się z pośród wszystkich zgłoszonych projektów nowoczesną formą i wartością merytoryczną, dlatego oprócz tytułu „Laur Eksperta" otrzymaliśmy także Wyróżnienie Nadzwyczajne - „Laur Eksperta - Medal Nowoczesności".

Laur i wyróżnienie odebrał osobiści Prezes Michał Włodarczyk podczas uroczystej Gali Finałowej w Rezydencji Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Belweder Klonowa.

Wydawnictwo laureatem Złotych Certyfikatów Rzetelności
Wydawnictwo laureatem Złotych Certyfikatów Rzetelności

2016-10-25

25 października w Warszawie podczas V Kongresu Rzetelnych Firm nasze Wydawnictwo otrzymało Złoty Certyfikat Rzetelności za rzetelność wpisaną w DNA firmy.


więcej »

Kongres to spotkanie firm, które w swoje DNA mają wpisaną rzetelność, zwłaszcza w wymiarze ekonomicznym. Firmy takie nadrzędnie traktują terminowość i przejrzystości w rozliczeniach z partnerami biznesowymi, podwykonawcami i pracownikami. Nie mogą więc być dłużnikami, opóźniać płatności pensji, zalegać w rozliczeniach z ZUS czy urzędami.

Kongres składał się z dwóch części - panelu dyskusyjnego oraz wieczornej Gali, podczas której wręczono nagrody dla firm wybitnie wyróżniających się rzetelnością. W panelu udział wzięli m.in. prof. Andrzej Blikle i Marcin Chludziński - Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu, a wieczorną galę poprowadził Hubert Urbański. Podczas uroczystej gali nagrodę otrzymało również nasze wydawnictwo, jako jedna ze 140 firm z całej Polski.

Akademia Wiedza i Praktyka wyróżniona Godłem Firma Szkoleniowa Roku 2016
Akademia Wiedza i Praktyka wyróżniona Godłem Firma Szkoleniowa Roku 2016

2016-08-31

Kapituła Centralnego Biura Certyfikacji Krajowej wyróżniła Akademię Wiedza i Praktyka Godłem Firma Szkoleniowa Roku 2016.


więcej »

Akademia Wiedza i Praktyka to jedna z marek WiP, której działalność daje nam grono zadowolonych i oddanych Klientów. Oprócz dominujących w ofercie szkoleń z tematyki podatków, prawa pracy, BHP, zamówień publicznych itp., Akademia jest organizatorem cieszącego się uznaniem Forum Praktyków Kadry i Płace, które obecnie miało już 15. edycję. Oprócz tematyki kadrowo-płacowej w portfolio Akademii pojawiły się także inne popularne cykle konferencyjne: Forum Dyrektorów Handlowych i Finansowych, Forum BHP, Ogólnopolskie Forum Menedżerów i Kadry Zarządzającej w Ochronie Zdrowia.

Warto zaznaczyć, że Akademia WiP jest jedną z pierwszych, która wprowadziła na krajowy rynek szkoleń webinaria i jest prekursorem konferencyjnych stolików eksperckich i ścieżek tematycznych.

Certyfikat Rzetelności dla Wydawnictwa Wiedza i Praktyka
Certyfikat Rzetelności dla Wydawnictwa Wiedza i Praktyka

2016-08-09

W sierpniu 2016 r. Wydawnictwo Wiedza i Praktyka zostało laureatem programu Rzetelna Firma i otrzymało Certyfikat Rzetelności.


więcej »

Rzetelna Firma to program dla każdego przedsiębiorcy, który chce pokazać, że rzetelność i uczciwość w biznesie jest dla niego najważniejsza. Certyfikat gwarantuje, że firma, która się nim posługuje, jest wiarygodnym partnerem, nastawionym na budowanie zdrowych i wartościowych relacji i posługuje się kodeksem wyznaczanym przez 5 przykazań Rzetelnej Firmy:

1. Wyznacz cel poza zyskiem
2. Traktuj klientów z szacunkiem
3. Dbaj o swoich pracowników
4. Zaangażuj się społecznie
5. Myśl o środowisku

Autentyczność i aktualność certyfikatu można potwierdzić na stronie www.rzetelnafirma.pl.

Wydawnictwo Wiedza i Praktyka wyróżnione certyfikatem Złoty Płatnik 2015 Euler Hermes
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka wyróżnione certyfikatem Złoty Płatnik 2015 Euler Hermes

2016-07-27

Międzynarodowa firma zajmująca się wiarygodnością przedsiębiorstw – Euler Hermes nagrodziła nas certyfikatem przyznawanym firmom za zachowanie najwyższych standardów płatniczych w 2015 roku.


więcej »

Euler Hermes nagradza rzetelnych partnerów biznesowych, biorąc pod uwagę stabilność finansową, rzetelność w relacjach biznesowych i rozliczeniowych, a także kondycję firmy w branży. Certyfikat przyznany przez EH uwiarygodnia nas wśród partnerów biznesowych i Klientów jako podmiot stabilny finansowo o ugruntowanej pozycji w branży.

Więcej na temat programu na stronie http://www.zlotyplatnik.pl/

Wojciech Fangor i Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Wojciech Fangor i Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

2015-10-25

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci wybitnego polskiego malarza Wojciecha Fangora.


więcej »

Nasza firma jest związana z Wojciechem Fangorem w sposób szczególny, jest on bowiem autorem nowej identyfikacji wizualnej wydawnictwa. Jesteśmy jedną z dwóch instytucji, która może pochwalić się logotypem opracowanym przez Fangora. Logotyp jest niezwykle oryginalny i wyłamujący się z obecnie panującego trendu w identyfikacji. Nie ma w tym jednak nic dziwnego, bo jest zarówno znakiem, jak i dziełem sztuki. Wydawnictwo było też patronem honorowym Fangoriady, uroczystych obchodów 90 urodzin artysty obchodzonych 1 maja 2013 r. w Błędowie. Podczas obchodów artysta złożył swój autograf na reprodukcji naszego logotypu, który w 2013 roku przekazaliśmy na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Podczas Fangoriady swoją premierę miał fotograficzny album „Fangormagorie”, w którym pośród zdjęć dokumentujących pracę i życie Fangora można było zobaczyć także, jak tworzył nowy logotyp Wiedzy i Praktyki.

Galerię zdjęć z wydarzenia można obejrzeć na stronie http://www.fangormagorie.pl/galerie/gala-wip/index.html

Dar dla Muzeum Wojska Polskiego
Dar dla Muzeum Wojska Polskiego

2013-06-18

Dnia 18 czerwca w Muzeum Wojska Polskiego odbyło się przekazanie unikatowego eksponatu – skrzyni narzędziowej legendarnego bombowca Łoś – ufundowanego m.in. przez współwłaścicieli Wydawnictwa Wiedza i Praktyka.


więcej »

Ofiarowana skrzynia z to jeden z dziesięciu najważniejszych eksponatów lotniczych Polski międzywojennej, jaki znajduje się obecnie w muzeach. Jej wartość podkreśla fakt, że jest to jedyny kompletny zestaw narzędziowy na świecie, który służył zarówno do obsługi płatowca, jak silników Łosia.

Przekazana skrzynia z narzędziami pochodzi – zgodnie z opisem – z 4. Pułku Lotniczego w Bydgoszczy. Eksponat został prawdopodobnie wywieziony z Polski przez obsługę samolotu po 17 września 1939 r. Druga hipoteza mówi o przekazaniu skrzyni do Rumunii przez stronę niemiecką do obsługi internowanych tam samolotów.

Skrzynia z narzędziami do samolotu PZL Łoś jest kolejnym darem Panów Witolda Koniecznego i Romana Kruszewskiego – współwłaścicieli Wydawnictwa Wiedza i Praktyka – ofiarowanym Muzeum Wojska Polskiego. W maju 2012 roku, dzięki hojności Pana Romana Kruszewskiego, do muzeum trafiła unikatowa strzelba „Collette a Varsovie”

więcej informacji »

Strzelba dubeltówka „Collette á Varsovie” w Muzeum Wojska Polskiego
Strzelba dubeltówka „Collette á Varsovie” w Muzeum Wojska Polskiego

2012-05-22

Dnia 22 maja 2012 roku w Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie zaprezentowano nowy eksponat – strzelbę dubeltówkę „Collette á Varsovie”. Unikatowa strzelba została pozyskana z antykwariatu w Bredzie. Zakup został sfinansowany przez Romana Kruszewskiego – współwłaściciela Wydawnictwa.


więcej »

Dubeltówka wykonana została przez Egidiusza Colette w Warszawie ok. 1840 roku. Jest sygnowana na szynie celowniczej inkrustowaną złotem inskrypcją „COLETTE A VARSOVIE”.

W tej unikatowej broni zastosowano nowatorski wynalazek Mikołaja Dreysego – zapłon iglicowy (igłowy). Jego dalsze prace doprowadziły do zbudowania karabinu ładowanego od tyłu z zamkiem tłokowo ślizgowo-obrotowym z igłą (iglicą) inicjującą zapłon naboju. Karabin ten, przyjęty do uzbrojenia armii Prus w 1841 roku, otworzył w historii uzbrojenia strzeleckiego epokę broni nowoczesnej.

więcej informacji »

Wyczółkowski wrócił do Muzeum Narodowego
Wyczółkowski wrócił do Muzeum Narodowego

2011-12-07

Dnia 7 grudnia 2011 r. przekazaliśmy Muzeum Narodowemu w Warszawie obraz Leona Wyczółkowskiego „W pracowni malarza". Dzięki inicjatywie właścicieli naszego wydawnictwa - Witolda Koniecznego i Romana Kruszewskiego – obraz Wyczółkowskiego wrócił do Polski po ponad 67 latach.


więcej »

Po wielu latach starań w 2011 roku pojawiła się szansa odkupienia obrazu od niemieckiego właściciela. Nasze wydawnictwo postanowiło odkupić obraz i przekazać go w darze Muzeum Narodowemu w Warszawie. Szczytny cel wsparła Desa Unicum – ofiarując bezpłatną pomoc w sfinalizowaniu transakcji.

Wykupienie dzieła Wyczółkowskiego i przekazanie do muzeum wsparł niemiecki współwłaściciel Wydawnictwa Wiedza i Praktyka – wydawnictwo VNR Verlag für die Deutsche Wirtschaft AG. Obraz został uroczyście przekazany Muzeum Narodowemu w Warszawie 7 grudnia 2011 roku.

więcej informacji »
więcej informacji »

 

Informacja o wydawnictwie

Dokument w formacie .pdf »